maandag 4 november 2013

Doktersbezoek

Deze blog heet samen op weg naar mijn zwangerschap, omdat ik inzie hoe belangrijk het is om dit samen met je partner te doen. Het is zo fijn om samen te denken over dingen en iemand te hebben die je een totaal andere kant van het verhaal laat zien. Daarnaast heb ik veel mensen om mij heen die mij tips en adviezen geven om het geheel tot een succes te maken. Dit proces begint bij de voorbereiding op de conceptie tot en met met de zwangerschap, maar dit is slechts het begin. Want je kinderen opvoeden en zien opgroeien gaat de rest van je leven door. Het is fijn om te weten dat ik niet alles hoef te bedenken en dat ik altijd bij iemand terecht kan.

Vrijdag 1 november 2013 was de laatste dag dat ik de pil gebruikt hebt. Nu is het wachten tot de nieuwe cyclus begint. De dokter zegt dat de ovulatie ongeveer 14 dagen na de eerste menstruatie is, dat moeten we dus goed in de gaten houden.

Ik ben nu 59,8 kg en vanaf vandaag ben ik ook begonnen aan de foliumzuur tabletten. We hebben meteen een combinatie pil gekocht, hierin zitten foliumzuur, vitamine D, ijzer e.a. vitaminen. 

Wij zijn ook overgestapt op biologisch eten. Dit wordt nog een hele klus, omdat mijn ouders niet zo streng zijn met hun inkopen. Voor mijn gevoel eten wij wel gezond, maar dit is slechts wat ik denk. Hoe weet ik nu of het ook echt zo is? De stand van zaken is dat wij gevarieerd eten: veel fruit, twee of drie verschillende groenten per keer, zeker één keer vis per week, twee keer per week vlees of vleesproducten, veel water, weinig chips, weinig frisdrank, regelmatig uiteten en ik kan zo door gaan. Al met al is onze voeding gevarieerd. Voorlopig weet ik niet wat ik nog meer kan doen aan een gezonde levensstijl.

Verder doe ik ook aan sport. Ik doe aan cardio, zumba en body power. Volgens de dokter mag ik dit door blijven doen, maar ik moet vooral goed luisteren naar mijn lichaam. Ik ben sinds juni 2013 lid van een sportschool en ik ben op den duur zelfs vijf keer per week gaan sporten. Voor mij is dat fanatiek sporten. Het ging mij vooral om wat vet te verbranden en mijn conditie te verbeteren, gelukkig is dit ook gelukt. Daartegenover staat dat ik heel oktober niet ben gaan sporten. Sinds gisteren ben ik weer gegaan en over een dag of twee ga ik weer, nadat de spierpijn wat minder is. 

Waar het mij nu om gaat is om mij beter bewust te worden van mijn eigen lichaam, te leren luisteren naar mijn lichaam en vooral te doen wat het van mij vraagt. Net als elke andere moeder wil ik ook alles goed voorbereiden en ons kindje krijgen.




1 opmerking: